Reizen

De eerste dagen in Maleisie!

De foto’s zijn gemaakt vanaf mijn iphone. De foto’s van de spiegelreflex komen online als wij terug zijn!

Dag 1

Op een regenachtige dag veel te vroeg wakker geworden. Blij dat we zo weg gaan. Het mooie weer opzoeken! In de ochtend hebben we alles nog een keer gecheckt en daarna werden we weg gebracht door Lex (Frank zijn broertje).

Eenmaal aangekomen op Schiphol doen wij altijd hetzelfde.. wij gaan namelijk als eerst naar de Starbucks. Hoe laat, vroeg, warm of koud het ook is… Op Schiphol nemen wij altijd als eerst een Starbucks koffie. Heerlijk!
En toen gebeurde het! VERTRAGING!
Er werd ons vriendelijk verteld dat er een technisch mankement is met het vliegtuig. We hoefde niet te schrikken als we verschillende ingenieurs op de vleugels zouden zien dansen.

Na lang gewacht en weinig gedans mochten we een uur later eindelijk het vliegtuig in. We hadden een heerlijke plek waar niemand achter en naast ons zat! We hebben lekker gegeten, gedronken en film gekeken. Binnen 6 uur waren we bij onze eerste stop.. DUBAI

Dag 2

Na een paar uur op Dubai te zijn geweest is het tijd om door te reizen naar Kuala Lumpur. In het vliegtuig heb ik bijna de hele vlucht geslapen. In tegenstelling tot frank. Die kon niet in slaap komen!
Eenmaal aangekomen in KL zijn we als eerst een simkaart gaan kopen. Voor een paar euro heb je de hele maand internet. Top! Ook hebben we op het vliegveld al een ticket gekocht voor onze volgende bestemming.
Het hotel ligt ongeveer 45 minuten rijden vanaf het vliegveld. In het hotel hebben we een mooie kamer op verdieping 26 met uitzicht over de hele stad! We hebben eerst een duik genomen en zijn daarna de stad in gegaan. De Petronas Towers zijn een must see dus daar zijn we heen gelopen en hebben daar prachtige foto’s gemaakt! Ook zijn we door verschillende shoppingmalls gebanjerd en hebben we heerlijk gegeten! Daarna lekker terug naar het hotel om eindelijk lekker te slapen!

Dag 3

OEPS! VERSLAPEN! De schoonmaakploeg heeft ons (gelukkig) wakker gemaakt! Om 11 uur zijn we wakker geschrokken. Beetje laat, maar wel lekker lang en goed geslapen.
We hebben ons snel aangekleed en hebben een uber besteld. Uber heeft ons naar de Batu caves gebracht. Een grot waar je eerst 260 trappen op moet voordat je er bent. En dat is fijn als je een conditie hebt van een stacaravan of hoogtevrees hebt zoals frank! pff zie je het al voor je… Frank en ik met 40 graden een berg op. Maar het uitzicht was het zeker waard! Erg mooi daarboven.
‘S middags zijn we door uber naar chinatown gebracht. Vanaf daar zijn we heel de stad rond gelopen. Rond een uur of 5 waren we terug bij het hotel en zijn we lekker gaan liggen aan het zwembad. Even ontspannen!
’s avonds zijn we naar de helibar geweest. Dit is een oud helikopterplatform en wordt nu gebruikt als een bar. WAT EEN PRACHTIG UITZICHT! Je kijkt over de hele stad. Echt geweldig! Daarna zijn we lekker gaan eten bij Naughty Nuri’s. Een heerlijk restaurant waar we hebben genoten!
Nu lekker slapen! Morgen om 12 uur gaat onze vlucht alweer naar de volgende bestemming!

3 gedachten over “De eerste dagen in Maleisie!

1. Wat fijn dat we zo met jullie mee kunnen lezen.,zo genieten we een beetje mee.
    Die Bami ziet er lekker uit zeg ! Wat een hoogte zeg, 26 ste verdieping ,ja dan heb je wel een mooi uitzicht .
    Moet er even niet aan denken ,een trap van 26 treden 😤
    Maar kan dat jullie het gedaan hebben 💋❤️💋❤️💋

Geliked door 1 persoon

1. Leuk Britt en Frank dat we mee kunnen genieten, en ik zie en lees herkenbare punten al is het van ons al een tijdje geleden. Heel veel plezier nog en lekker genieten van al het moois wat jullie nog gaan zien.