Reizen

Maleisie dag 4 t/m 6

Dag 4

Ja ja wij gaan weer vliegen! Onze Volgende bestemming is Borneo! We zijn zo blij dat er nog een vlucht vrij was voor ons. Al vroeg in de morgen zijn wij met Uber naar het vliegveld gebracht. Daarna vlogen we in een inimini vliegtuigje naar Borneo. Een vlucht van ongeveer 2 uurtjes waarbij wij de enige ‘buitenlanders’ waren.

Eenmaal aangekomen in Kuching zijn wij weer met onze geweldige Uber naar het hotel gebracht. Het hotel ligt langs de Sarawak rivier. We zijn als eerst weer het zwembad in gesprongen! In de avond hebben we heerlijk gegeten en door de stad gelopen. Daarna het bed in gedoken.

Dag 5

De volgende ochtend werden we opgehaald om 8 uur voor een aantal tripjes. We hadden een chauffeur geboekt die ons overal heen kon rijden. Als eerst gingen we naar het orang-oetang reservaat. Wij kwamen precies op het goede moment. Het was namelijk voedertijd. Hopen dat we er een zouden zien en ja hoor daar was hij dan! Hij liet zich absoluut niet van dichtbij zien. Maar dat is maar beter ook. Mijn dag was al helemaal gemaakt! Ik was zo blij!

Daarna zijn we door gereden naar het jong’s crocodile farm. Daar hebben we verschillende krokodillen gezien die opgevangen zijn uit deze omgeving. Als laatst zijn we naar Annah rais longhouse geweest. Dat is een dorpje in Borneo waar je doorheen mag lopen en kunt zien hoe de mensen leven. Een geslaagde dag!

Dag 6

We eten deze ochtend lekker in het hotel. Lekker een vers ontbijtje! Na het eten werden we opgehaald door onze gids voor vandaag. We gaan met hem naar het Bako National park. Dit is het oudste national park van Borneo. Eerst moesten we met een boot naar de ingang van het park varen. Onze gids was echt een geweldige man die alles voor elkaar kreeg. Zo ook dat wij een prive boot kregen die ons naar de ingang bracht. Tijdens de (nogal heftige) route die wij hebben gelopen door het park zijn wij verschillende soorten dieren tegen gekomen: apen, slangen, leguanen, insecten, vogels en een soort maki (vliegende aap).

Prachtig om te zien! Echt een geweldige ervaring! Helaas ben ik daar ook gevallen omdat niet alle planken vast zitten.. mijn camera lag 3 kilometer verder maar heeft het gelukkig overleefd. Mijn been zit er gelukkig ook nog aan. Onze lieve gids heeft het schoongemaakt en afgedekt waardoor we verder konden. We hebben toen ook nog eens een heerlijke Aziatische lunch gekregen en zijn daarna met een bootje langs het andere deel van het park gevaren. Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar het hotel.

De eerste dagen in de stad was het echt uitgestorven. Vandaag zijn we er achtergekomen hoe dat kwam. Aan de andere kant van de stad was een gigantisch foodfestival! WHAAAT! Daar moeten we zijn. Dus in de avond na het zwemmen zijn wij naar het foodfestival gegaan op advies van onze gids. Serieus IEDEREEN was daar. Van al die duizenden mensen die daar liepen hebben we 3 ‘buitenlanders’ gezien. We werden dus ook bekeken alsof we de koning en koningin waren. En wij maar lachen en zwaaien haha! We hebben daar heerlijk gegeten en met mensen gesproken. Een top avond!

Dit was de laatste avond in Kuching. Morgen terug naar het vliegveld en vliegen we naar onze volgende bestemming! Spannend!