Reizen

Maleisie dag 7 t/m 9

Dag 7

De laatste (halve) dag in Kuching. We hebben heerlijk ontbeten in het hotel en zijn daarna aan het zwembad gaan liggen. Aan het eind van de ochtend was het tijd om uit te checken en naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld hebben wij een heerlijk koffietje bij de Starbucks genuttigd. Daarna zijn wij terug gevlogen naar Kuala Lumpur. We hebben daar wel een aantal uurtjes moeten wachten voordat onze vlucht naar Langkawi vertrok. Maar wij hebben ons prima vermaakt!

Een verschrikkelijke vlucht kan je het wel noemen. Een nog kleiner vliegtuig, schreeuwende mensen en kannen thee en koffie die de lucht in vlogen bij een heftige turbulentie. En om het nog leuker te maken vlogen wij bijna de hele vlucht dicht in de buurt van stormen en onweer. Normaal heb ik totaal geen angst voor vliegen, MAAR DEZE VLUCHT.. pffff wat was ik blij dat we na een uur weer geland waren.

Binnen een half uur waren we bij onze accommodatie. Ja ja ik noem het even geen hotel. We hebben voor cheap gekozen, maar niet gedacht dat we de nacht door moesten brengen in onze ‘mummie lakens’. Ach dat heeft ook wel iets. We hebben ’s avonds in ieder geval een hoop gelachen!

Dag 8
Als een ijskont werden wij wakker. Niks doet het hier op een ding na, de airco! Brrr. Snel zijn wij weg gegaan om te eten. Daarna hebben wij een scooter gehuurd en zijn gaan toeren! Op onze planning stond om een waterval te bezoeken. Een prachtige omgeving. Eerst moesten we nog even 150 treden omhoog en aan de andere kant er weer af om er te komen. Sinds wij in Maleisië zijn hebben wij billen van staal zo hard. Al die trappen hier! Ik snap wel waarom Aziaten slank blijven. Maar de waterval was het zeker waard! Prachtig!

Toen wij de trappen weer opgingen om terug te gaan werd frank aangevallen door apen. Die tanden zijn GIGANTISCH (geel). Toen ik dat zag besloot ik om niet door te lopen. Frank stond aan de ene kant van het pad en ik aan de andere kant. Die aap zat er precies tussen. We hebben hulptroepen ingeschakeld en zijn uiteindelijk weer herenigd.
Op de weg terug zagen wij de locatie van de zipline tours. Zo gaaf! Dus we zijn naar binnen gelopen en hebben geboekt. We hebben geziplined over de watervallen en door de bossen. Op honderd meter hoogte vlogen frank en ik de jungle door. GEWELDIG!

Daarna zijn wij doorgereden naar de skycab. Dit is een gondeldienst waarbij je op het topje van de berg kan komen. Daar heb je een prachtig uitzicht over het hele eiland. Ook zijn wij daar over een brug gelopen die wel 660 meter hoog lag!
Na deze drukke dag zijn wij terug gereden op de scooter en hebben heerlijk gegeten in het winkelstraatje. Wat een topdag! Nu snel weer mummificeren en lekker slapen.

Dag 9

Goedemorgen! Een heerlijke zonnige dag hier in Langkawi. We hebben vandaag een dagje niets gepland. Aangezien we nog geen dag niks hebben gedaan is het vandaag tijd om lekker op het strand te liggen en te chillen.
Eerst hebben wij heerlijk gegeten aan het strand en daarna hebben we een aantal uurtjes in de zon gelegen. Rond een uur of 4 hebben we alle spullen terug naar onze kamer gebracht en hebben we over het strand gelopen. Super mooi uitzicht!

Daarna zijn wij gaan terug naar de kamer gegaan om te douche. Daar kwamen we tot onze grote schrik een kakkerlak tegen. Ik stond binnen een seconde buiten en iemand uit de buurt heeft dit monster voor ons gedood. Ik ben benieuwd of wij vanavond nog lekker slapen…

In de avond hebben wij heerlijk gegeten bij een lokaal restaurantje. Wat kunnen ze hier toch lekker koken! Daarna nog een drankje gedaan en lekker gaan slapen. Tot morgen!

3 gedachten over “Maleisie dag 7 t/m 9

1. Wat hebben jullie een geweldige vakantie zeg ! Wat doen jullie veel en wat een spannende dingen .
    Ja ,die apen kunnen gevaarlijk zijn ! Maar een kakkerlak durf jij toch wel te pakken, Frank ?
    Wat een heerlijk ontbijt zeg,daar zit ik van te watertanden .
    Heel plezier verder en jullie kunnen elkaar toch wel warm houden ??
    Ben benieuwd naar die billen 🙃🍀