Reizen

Maleisie dag 13 t/m 15

Dag 13

Om 8 uur ging onze wekker. Tijd om te ontbijten want om 9 uur hebben we het eerste deel van onze theorie examen. 40 vragen over alles met duiken te maken heeft. Voor mij best pittig aangezien mijn engels niet top is. Maar samen hebben we het toch gered! Super fijn.

Vanmiddag hebben we onze eerste oefenduik. Maar eerst hebben we uitgecheckt en onze spullen verplaatst. Daarna richting het strand gegaan. Heerlijk even in de zon. Om 1 uur zijn wij terug gelopen om onze klaar te maken voor de duik.
Bij onze eerste duik moesten we de vaardigheden oefenen die we in de theorie hadden geleerd. Dit was gelukkig maar op 5 meter diep, want de vaardigheden waren best lastig. Zaten we dan op de bodem (5 meter diep) zonder bril of uitrusting knagend op het mondstuk. Maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee.

Na het duiken zijn we naar Perhentian Kecil gevaren dit is het eiland tegen over het eiland waar we onze duiklessen hebben. Daar hebben we een super leuke avond gehad. Bij ons hotel was er een buiten bioscoop gemaakt. We hebben tijdens het eten dus gezellig een film gekeken!

Dag 14

In de ochtend zijn we het eiland wezen verkennen. We hebben heerlijk over alle stranden gelopen. Middags zijn we met de boot terug gegaan voor onze eerste officiële open water duik.
We hebben tijdens de 2 duiken onze geoefende vaardigheden op 10 meter uitgevoerd. Ondanks een aantal kleine agressieve vissen die onze instructeur aanvielen was het voor ons deze keer erg ontspannend!

Na 4 uur waren we weer terug en gesloopt! We hebben ons omgekleed en heerlijk gegeten. Na het eten hadden wij onze eindexamen voor de theorie. Spannend, maar het ging heel goed! Wij zijn namelijk geslaagd voor de theorie! Echt zo fijn. Morgen onze praktijk!

Dag 15

Goedemorgen! De dag van de praktijk. Maar eerst heerlijk ontbijten en dan door naar het strand. Een ochtend in de zon en de zee.
Om half 2 was het zo ver. Wij hebben onze pakken klaargemaakt en zijn de zee opgegaan. Wij hebben onze laatste testen uitgevoerd zoals: navigeren, veiligheidsstop en hoe wij omhoog moeten komen tijdens een noodsituatie. We konden gelijk een noodsituatie oplossen aangezien Frank zijn zuurstoftank naar beneden zakte.. dat was even schrikken. Gelukkig kregen de instructeur en ik het voor elkaar om het opnieuw vast te maken (wel 18 meter diep op de bodem).

De 2e duik ging helemaal goed. Ontzettend mooi onderwater. Nog een paar testen en dan weten we het.. en ja hoor na de laatste les hebben we te horen gekregen dat we onze PADI hebben gehaald!

We hebben de hele avond bij de duikschool gezeten met een paar biertjes om het te vieren. Wat een geslaagde dag! Nu onze klamboe weer in. Slaap lekker.

2 gedachten over “Maleisie dag 13 t/m 15

1. Gadverdamme , 18 meter diep en dan zakt je zuurstoftank af ,wat ENG !!
    Moet er even niet aan denken .
    Gefeliciteerd hoor met jullie Padi ,straks wonen jullie tov de Put misschien is dat ook leuk voor een duik tussen de karpers.
    Geniet nog even ,het eind is in zicht !
    In ieder geval een goed terug reis en tot zondag 😄💋💕🌹🌺🌷❤️