Reizen

Maleisie dag 16 t/m 18

Dag 16

Aangezien we het duiken zo leuk vonden mochten we vandaag mee met een duik naar de zogenaamde onderwater tempel. Om 8 uur stonden wij klaar. Nu we onze certificaat hebben gehaald kunnen we ontspannend rondkijken. Het was zo mooi! We hebben ontzettend veel vissen gezien. Prachtige ervaring. Na het duiken hadden we de hele dag nog om bij te kleuren. Met een aantal nederlanders hebben we ons wel vermaakt op het strand.

Dit is de laatste avond hier op Pulau Perhentian. Het paradijsje van Maleisië. Jammer dat we morgen alweer weg gaan. We hebben nog genoten van onze laatste avondmaal. Morgen middag vertrekken we en in de avond vliegen we naar Kuala Lumpur. We hebben morgen dus nog even een rustige dag. Nu gaan we onze tassen inpakken. Tot morgen!

Dag 17
Vandaag hebben we nog een halve dag om van het eiland te genieten. Dus lekker aan het strand met een verse juice!
We hebben heerlijk gezwommen en gesnorkeld. Toen we eruit zagen als kreeftjes zijn wij onze laatste lunch gaan nuttigen. We wilde iets eerder eten zodat we daarna nog konden douche. Helaas kon dat niet op de kamer, maar ze zeiden dat ze speciale douches hadden gemaakt zodat mensen na het uitchecken nog konden douche. fijn toch!

Dus wij met onze goede gedrag richting de douches gelopen. Tjaa je kon je daar inderdaad opfrissen.. maar hoe. In een container met het dak eraf, met water uit een regenpijp hebben wij heerlijk gedoucht.
Na deze geweldige opfrisbeurt was het tijd om naar de pier te lopen waar een speedboot ons op moest komen halen.

Na een iets wat natte rit met de speedboot kwamen wij aan op Kuala Besut. Daar besprong onze taxichauffeur ons direct. Even hadden wij een flashback naar de horror vlucht want onze chauffeur reed even goed als Max Verstappen in Maleisië (we stonden doodsangsten uit). Helaas was het geen rit van 10 minuutjes maar een van anderhalf uur. HELP!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het een kwestie van wachten tot we de lucht in konden. Toen wij onze bagage wilde inchecken werd ons aangeboden om kosteloos een vlucht eerder te nemen. We zouden ons wel even moeten haasten maar het scheelde 2 uur wachten! Dus wij rende over het vliegveld met een nog net niet handgeschreven bonnetje, wat een boardingspas moest voorstellen. Gelukkig hebben we het allemaal gered en konden we de lucht in.

Na een goede vlucht kwamen wij aan op KL Airport, hebben wij een Uber geregeld en zijn naar het hotel gereden. Frank had stiekem voor ons een heel luxe hotel geboekt en zelfs een gratis upgrade geregeld. Onze kamer was geweldig! We waren wel doodop van onze lange reisdag dus lekker naar bed!

Dag 18

De volgende ochtend werden we wakker in ons heerlijke kingsize bed. We hadden hier echt heerlijk geslapen. Zo lekker dat we door de wekker heen waren geslapen. Gelukkig hadden we niks geregeld voor vandaag.
Eenmaal uit bed besloten we om Kuala Lumpur te gaan verkennen. Maar eerst lekker ontbijten. Onder het genot van een croissantje in het restaurantje zagen wij de hop on hop off bus langsrijden. Dat leek ons de perfecte manier om de stad te verkennen.
Voor een paar euro konden wij in een open dubbeldekker door de stad reizen met informatie over de must sees over de speakers. Zo zagen wij het vogel/vlinder-park, paleizen, giganitsche winkelcentra, klein India en nog veel meer!

Na een drukke dag verkennen hebben we heerlijk gegeten in de stad! Nu tijd om onze kussens op te zoeken.